my little pieces

My photo
sarawak, Malaysia
i am made up of common things

Friday, December 10, 2010

jangan dicium mulut yang tajam

nanti terluka bukan di muncung...tapi di hati..LOL LOL(note dat double LOL)
Alkisah 1/3 manusia di dunia, bermulut tajam... tajam dari pisau paling tajam (tajam pisau kalau potong batu tumpul juga...)

Saya lihat di merata-rata sekumpulan manusia bercerita komfem kemudian ada ja yang terluka, bukan gara-gara bercakar... tapi oleh cerita-cerita mereka juga...oh sy bukan sempurna, jauh dari malaikat tak juga la dekat si syait**n...sy ckap pun jarang mau pandang2, jarang mau dengar2, jrg mau fikir2 dlu, dihentam melulu ja...habis, memang ragam kita, kalau bukan diri yang sakit takda la bersusah mau fikir pasal yang lain.

Tapi logik fikiran sy, maka wajarlah kita mula bercakap sambil pandang2, sambil dengar2, sambil fikir2, bukan mau kontrol idea di minda, sekadar mau jaga hati manusia...kalau sy tidak la banyak mau dijaga...yang tersayang di sekeliling ja (maklumlah sy tak banyak kawan: penyendiri tegar). Mulai bermulai saat genting disaat menulis, maka timbul juga sedikit kesedaran diminda sy yang mulai beku oleh cuti universiti ini...semoga kesedaran yang sedikit di hati, jiwa, minda sy menjadi bukit di kemudian hari sebelum banyak yang berdarah oleh kerana mulut...semogalah..




p/s:renung-renungkan dan selamat mencuba bersama saya jika anda membaca

No comments:

Post a Comment